Seminar Pasuniversitar

Print

Albana Cekrezi, PhD

Kodi
ELL 511
Emri
Seminar Pasuniversitar
Semestri
3
Leksione
4.00
Seminare
0.00
Laboratore
0.00
Kredite
4.00
ECTS
8.00
Përshkrimi

Ky kurs paraqet një qasje ndaj analizës tekstuale. Tekstet janë me rëndësi thelbësore në shoqëritë moderne. Për këtë arsye, ato janë edhe objekte të rëndësishme analize për shkencat shoqërore. Nëpërmjet disiplinave të ndryshme të tij, hulumtohen njerëzit në shoqëri. Qasjet e ndryshme ndaj analizës tekstuale kanë të bëjnë me identifikimin dhe studimin e pjesëve të ndryshme të teksteve dhe fenomeneve të ndryshme. Disa nga qasjet e përdorura janë: analiza e përmbajtjes, analiza e argumentimit, analiza cilësore e ideve dhe e përmbajtjes ideologjike, analiza narrative, analiza e metaforës dhe linguistika kritike, analiza multimodale e ligjërimit dhe analiza e ligjërimit.

Objektivat

Ky kurs synon të demonstrojë se si një qasje e ndryshme metodologjike mund të përdoret në studimet e shkencave sociale. Ai përpiqet të thellojë kuptimin e secilës qasje në studimin e gjuhës dhe ligjërimit. Gjatë këtij kursi, studentët do të jenë në gjendje të zgjedhin se cilat metoda janë të rëndësishme për t'iu përgjigjur pyetjeve të veçanta kërkimore.

Java
Tema
1
Hyrje në kurs. Prezantimi i silabusit dhe vlerësimi. Pse analiza e tekstit? Gjuha është një burim i madh të dhënash për fenomene komplekse. Tekstet mund të jenë ose një gjurmë e diçkaje më të madhe ose diçka interesante për t'u studiuar vetë. Ekzistojnë disa lloje të analizës së strukturuar tekstuale. Analiza e përmbajtjes shqyrton njësi të vogla teksti të veçuara, p.sh. kategoritë (rendimentet p.sh., skemat e kategorive, frekuencat, tendencat). Analiza semantike është të shqyrtojë marrëdhëniet ndërmjet njësive të përmbajtjes, p.sh. asociacionet dhe gramatika (rendimentet p.sh., skriptet, rrjetet e koncepteve të lidhura, hartat shkakësore). Analiza narrative i referohet strukturës së njësive më të mëdha të tekstit, p.sh. elementet, kthesat, komplotet në një tregim (prodhon histori më komplekse dhe praktika e besime retorike). Analiza e diskursit përfshin disa tekste.
2
Një koncept bazë në analizën tekstuale është ai i shenjës dhe Semiotika është shkenca e shenjave. Ekzistojnë dy pikëpamje të kundërta në lidhje me përdorimin e gjuhës në interpretimin e realitetit. Është e mundur të fitojmë njohuri duke përdorur shqisat tona dhe njohuritë shkencore mund të arrihen duke përdorur një gjuhë vëzhgimi neutrale, një gjuhë për përshkrime shkencore që do të ishin neutrale dhe objektive në ndjenja e të qenit i lidhur me përvojat shqisore të zakonshme për qeniet njerëzore. Sipas një pikëpamjeje konstruktiviste të gjuhës dhe realitetit, të dyja nuk mund të ndahen. Ne nuk mund të flasim me kuptim për realitetin pa funksionimin e gjuhës si një lente që na bën t'i shohim gjërat në mënyra të caktuara.
3
Analiza e përmbajtjes përfaqësohet si në analizën sasiore ashtu edhe në atë cilësore të teksteve dhe është e pandjeshme ndaj kontekstit në të cilin numërohen njësi si fjalët, gjë që mund të ulë vlefshmërinë. Qasja është veçanërisht e përshtatshme për gjetjen e modeleve në korpuse më të mëdha, për kategorizime dhe krahasime, dhe mund të plotësohet me lloje të tjera analizash. Analiza e përmbajtjes e kryer me dorë bën të mundur gjykime dhe interpretime më të avancuara, por çon në përpunimin e më pak materialit sesa analiza e bazuar në kompjuter.
4
Retorika, studimi i bindjes, u zhvillua nga studiues grekë dhe romakë gjatë antikitetit. Retorika merr një kontroll të gjerë në përpjekjet për të bindur me të folur ose me shkrim në situata të veçanta dhe mund të përkufizohet si studim sistematik dhe praktikë e qëllimshme e shprehjes simbolike efektive. Tre konceptet qendrore të retorikës janë logos, etos dhe pathos. Analiza e argumentimit është një zhvillim i retorikës që përqendrohet në logot dhe jo në etosin ose patosin. Studimi i logos në argumentime, që në lashtësi ka qenë i lidhur me logjikën. Një tekst shkencor si një artikull në një revistë shkencore pritet të jetë i drejtuar nga logot, ndërsa në veprat gazetareske lejohet më shumë patos por edhe logoja pritet të jetë e zhvilluar mirë.
5
Qëllimi kryesor i qasjes "analiza e ideve dhe përmbajtjes ideologjike" është të veçojë idetë përbërëse dhe përmbajtjen ideologjike të: a) një mënyrë të vendosur të mendimit, b) një mesazhi të përhapur, ose c) një debat të vazhdueshëm ose grindje ideologjike. Termat si 'ide' ose 'ideologji' janë të zakonshme në gjuhën e zakonshme. Fjalët "ide" dhe "ideologji" aludojnë në të menduarit që motivon dhe drejton veprimin dhe ndërveprimin shoqëror. Por idetë zakonisht nuk shfaqen më vete. Në të gjitha mesazhet, komunikimin dhe diskursin rreth nesh ato kombinohen në sisteme idesh pak a shumë koherente dhe pak a shumë bindëse, të quajtura edhe sisteme besimi ose ideologji. Sistemet e ideve, ose sistemet e besimit, ose ideologjitë, kanë një strukturë të përbashkët të brendshme ose një përbërje të përbashkët morfologjike. hej përbëhen nga tre dimensione të ndërlidhura të mendimit të cilat janë qendrore për qasjen metodologjike këtu: 1) dimensioni i vlerës; 2) dimensioni përshkrues; dhe 3) dimensioni urdhërues.
6
Shumë nga tekstet që lexojmë përmbajnë tregime. Studimi i narrativave siguron kështu njohuri për formimin dhe ruajtjen e identitetit. Kulturat "punojnë 'mendërisht' së bashku", përmes një procesi "akruali të përbashkët narrativ". Rrëfimi përbëhet nga një histori dhe një ligjërim. Historia është e njohur nga marrja strukturaliste e rrëfimit, e përbërë nga përmbajtja e përrallës ose zinxhiri i ngjarjeve dhe "ekzistentet", ose personazhet dhe përbërësit e tjerë të mjedisit. Gjatë analizimit të rrëfimeve, është e dobishme të operacionalizohen veçoritë e tregimit (qofshin ato abstrakte, orientuese, veprime të ndërlikuara, zgjidhje apo çfarëdo tjetër) si pyetje që duhet t'i bëhen tekstit. Kur analizohet ‘diskursi’ i rrëfimit, është e dobishme të mbahet në plan të parë pyetja ‘si’: si tregohet kjo histori në mënyrë që përmbajtja e saj të çojë në një vlerësim të caktuar?
7
Analiza e metaforës i ka rrënjët në gjuhësinë njohëse - dega e gjuhësisë që studion se si të menduarit njerëzor lidhet me shprehjet gjuhësore. Duke studiuar se cilat metafora përdoren në tekste, mund të mësohet diçka rreth mënyrës sonë të të menduarit që nuk shprehet në mënyrë eksplicite. Kjo analizë fokusohet në funksionin ideor të teksteve. Analizimi i gramatikës dhe leksikut (p.sh. studimi i fjalorit të një korpusi) në mënyrën e demonstruar këtu i ka rrënjët në gjuhësinë kritike, një formë e hershme e analizës së ligjërimit.
8
Provim Gjysmë-final
9
Analiza multimodale. Imazhet, ilustrimet dhe grafika e informacionit luajnë role kyçe për prodhimin dhe interpretimin e kuptimit. Ky është padyshim rasti në tekstet bashkëkohore të masmedias, në shumë faqe interneti dhe në reklama, por gjithashtu, për shembull, në broshurat dhe fletëpalosjet nga organizatat, si dhe në tekstet shkollore dhe raportet në formate të ndryshme. Tekste të tilla shpesh quhen tekste multimodale. Koncepti i tekstit është zgjeruar për të përfshirë mënyra komunikimi të ndryshme nga thjesht të shkruarit ose të folurit. Një fokus shumë i rreptë në pjesët gjuhësore të këtyre teksteve vjen me rrezikun e humbjes së kuptimeve të tjera përkatëse të përcjella nga mënyra të tjera, si imazhet.
10
Ligjërimi përkufizohet në përkufizimin e ngushtë dhe më të gjerë. Në kuptimin e ngushtë do të thotë “mostra të dialogut të folur, në kontrast me tekstet e shkruara”, ose “gjuhë e folur dhe e shkruar”. Kur 'diskursi' në këtë mënyrë është i mbushur me kuptimin e një pjese kohezive të gjuhës së shkruar ose të folur, analiza e ligjërimit atëherë bëhet kryesisht analiza e tekstit pa asnjë lidhje me kontekstin në të cilin ndodh. CDA është një shembull i gjeneratës së dytë brenda analizës së ligjërimit dhe termi 'diskurs' është zgjeruar për të përfshirë edhe aspekte gjuhësore të praktikës sociale. Dallimi midis përkufizimeve të ligjërimit të gjerë dhe të ngushtë, mënyra më e ngushtë e konceptimit të ligjërimit është kur termi i referohet pjesëve të tekstit pa kontekst, ndërsa përkufizimi i dytë më i gjerë i referohet praktikave gjuhësore, të lidhura me lloje të tjera të praktikës shoqërore.
11
Hapat në analizën e ligjërimit. Pas formulimit të një pyetjeje kërkimore që është në përputhje me një traditë të analizës së ligjërimit, është e nevojshme të meditohet se cilat materiale nevojiten për t'iu përgjigjur pyetjes. Një pyetje fillestare për t'u zgjidhur është nëse duhet përdorur një koncept ligjërimi që përfshin edhe praktika jogjuhësore. Së dyti, edhe nëse kufizohet në fokusin në fjalimin dhe tekstet e shkruara, duhet të merret një vendim për arenat në lidhje me të cilat ligjërimi do të kufizohet. Së treti, është e rëndësishme të merren parasysh kufizimet kohore. Sa kohë nevojitet për të studiuar një ndryshim të mundshëm diskursiv dhe, anasjelltas, sa kohë mund të thuhet se pasqyron ende "të tashmen"? Së katërti, tekstet që mund të konsiderohet se pasqyrojnë ligjërimin e zgjedhur duhet të zgjidhen.
12
Analiza praktike. Studentët zgjedhin një metodë dhe sjellin një sërë tekstesh për analizë. Ata hetojnë kryesisht literaturën në lidhje me temën e interesit. Së dyti, studentët arsyetojnë zgjedhjen e metodologjisë së përdorur dhe përshtatshmërinë e saj për fushën e studimit.
13
Analiza praktike -2
14
Analiza praktike -3
15
Prezantime
16
Provim Final
1
Aftësi për të analizuar dhe vlerësuar në mënyrë kritike tematikën e tekste te ndryshme
2
Aftësi për të vlerësuar dhe përdorur metodologjinë e për të kryer kërkimet dhe analizuar tekste dhe burime informacioni
3
Studentët do të jenë në gjendje të shkruajnë ese që pasqyrojnë vlerësimin e tyre kritik të teksteve.
Sasia Përqindja Përqindja totale
Gjysmë finale
1 30% 30%
Kuize
0 0% 0%
Projekte
1 20% 20%
Detyra
0 0% 0%
Laboratorët
0 0% 0%
Pjesëmarrja në mësim
0 0% 0%
Përqindja totale e vlerësimit
50%
Përqindja e provimit përfundimtar
50%
Përqindja totale
100%
Sasia Kohëzgjatja (orë) Gjithsej (orë)
Kohëzgjatja e kursit (përfshirë javët e provimit)
16 4 64
Orë studimi jashtë klasës
14 8 112
Detyrat
1 10 10
Gjysmë finale
1 2 2
Provimi përfundimtar
1 2 2
Të tjera
0 0 0
Ngarkesa totale e punës
190
Ngarkesa totale e punës / 25 (orë)
7.60
ECTS
8.00