Gjuhësi e Aplikuar

Print

Arti Omeri, PhD

Kodi
ELL 202
Emri
Gjuhësi e Aplikuar
Semestri
4
Leksione
4.00
Seminare
0.00
Laboratore
0.00
Kredite
4.00
ECTS
5.00
Përshkrimi

This course introduces students to the subfields of Applied Linguistics from various perspectives. However, it focuses mainly on providing a comprehensible picture of the practical activities of both teacher and students in the classroom as well as information about first and second language acquisition and how it is conceived by different scholars. Major Topics include language learning theories, first and second language acquisition, former language teaching methods, learner differences, learning styles and learning strategies, language interference, error correction and feedback

Objektivat

By the end of the course, students should be able to:  Give a summary of the history of Applied Linguistics  Develop basic understanding of Applied Linguistics concepts  Identify and define the different Sub-fields of Applied Linguistics  Discuss some of the theories and principles of language Teaching  Discuss different learning styles and relate them to Second Language Acquisition.  Discuss different learning strategies and relate them to Second Language Acquisition.  Describe contrastive analysis, error analysis and other analytical procedures in Applied Linguistics

Java
Tema
1
Një përmbledhje e gjuhësisë së aplikuar Gjuhësia e aplikuar përdor atë që dimë për (a) gjuhën, (b) se si mësohet dhe (c) si përdoret, në mënyrë që të arrihet ndonjë qëllim ose të zgjidhet ndonjë problem në boten reale. (f. 1-18)
2
Gramatika Një qasje përshkruese e gramatikës mund të duket një çështje e thjeshtë, por në praktikë është disi më e ndërlikuar sesa mund të duket në fillim. Rezultati do të jetë i ndryshem në varësi të pjesëve të gramatikës dhe se ku eshte vendosur fokusi i përshkrimit. (f. 18-34)
3
Fjalori Një nga pyetjet më të vështira për t'u përgjigjur në studimet e fjalorit është ‘Çfarë është një fjale? ’dhe ka një larmi përgjigjesh pjesërisht të kënaqshme në varësi të arsyeve te shtrimit të pyetjes. Nëse duam të llogarisim se sa është i gjatë një libër, ose sa shpejt dikush mund të flasë ose të lexojë duke numeruar fjalë në minutë, atëherë duhet të numërojmë argumentet (f. 34-53)
4
Analiza e diskorsit Çfarë është Analiza e diskorsit? Jeta është një rrjedhë e vazhdueshme e ligjërimit - e funksionimit të gjuhës në një nga shumë kontekste që së bashku përbëjnë një kulturë. Konsideroni një ditë të zakonshme. Ka, shumë ka të ngjarë, të fillojë me ligjërimin (për shembull, përshëndetja e anëtarëve të familjes dhe disa kronika të lajmeve nga radioja, TV, ueb bota ose gazeta) më pas njerëzitt nxitojnë të shkojnë në punë ose shkollë.(f. 53-70)
5
Pragmatika . Ajo eksploron pyetje të tilla si më poshtë: • Si komunikojnë njerëzit më shumë sesa fjalët ose frazat e tyre dhe si mund ti nënkuptojnë vetë, si i bëjnë njerëzit këto interpretime? • Pse njerëzit zgjedhin të thonë dhe / ose interpretojnë diçka në një mënyrë më ndryshe se tjetri? • Si janë perceptimet e njerëzve për faktorët kontekstualë (për shembull, kush janë bashkëbiseduesit, cila është marrëdhënia e tyre dhe ne cilat rrethana po komunikojnë) qe ndikojnë në procesin e prodhimit dhe interpretimit te gjuhes?(f. 70-89)
6
Linguistika e korpusit Çfarë është Linguistika e Korpusit? Kohët e fundit, zona e studimit e njohur si linguistika e korpusit ’ka shijuar shumë më tepër popullaritet, si një mjet për të eksploruar modelet aktuale të përdorimit të gjuhës, ashtu edhe si një mjet për zhvillimin e materialeve për mësimin e gjuhës në klasë. Linguistika e korpusit përdor koleksione të mëdha të teksteve natyrore të folura dhe të shkruara (korporata ose korpuse,) që ruhen në kompjuter (f. 89-108)
7
Mesimi i Gjuhës së Dytë Çfarë është Mesimi i Gjuhës së Dytë? Hulumtimi i përvetësimit të gjuhës së dytë përqendrohet në zhvillimin e njohurive dhe përdorimi i një gjuhe nga fëmijët dhe të rriturit që tashmë njohin të paktën një tjetër gjuhe. Kjo fushë e kërkimit ka rëndësi teorike dhe praktike. (fq. 108-1124)
8
Provimi gjysmefinal
9
Psikolinguistika dhe Sociolinguistika Psikolinguistika është studimi i proceseve njohëse që mbështesin përvetësimin dhe përdorimin e gjuhës. Përkufizimi më i qartë i 'sociolinguistikës' është se ajo është studimi i gjuhës në shoqëri. (f. 124-161)
10
Përqendrimi tek nxënësi i gjuhës Suksesi në mësimin e një gjuhe të huaj ose të dytë (L2) varet nga një sërë faktorësh siç janë kohëzgjatja dhe intensiteti i kursit të gjuhës, karakteristikat dhe aftësitë e mësuesit, përshtatshmëria e metodologjisë së mësimdhënies, cilësia e librit shkollor, madhësia dhe përbërja e grupit të nxënësve, sasia e mundësive të praktikës L2, dhe e fundit, por jo më pak e rëndësishmja, karakteristikat e nxënësit te gjuhës. Ky kapitull do të përqendrohet në faktorin e fundit, domethënë në ndikimin e karakteristikave më të rëndësishme të nxënësit në arritjet e të mësuarit të gjuhës. (f. 161-180)
11
Të dëgjuarit Çfarë është dëgjimi? Të dëgjuarit përfshin kuptimin e gjuhës së folur, e shoqëruar normalisht nga tinguj të tjerë dhe të dhëna vizuale, me ndihmën e njohurive tona paraprake përkatëse dhe nga konteksti në të cilin po dëgjojmë. (f. 180-197)
12
Të folurit dhe shqiptimi Çfarë janë të folurit dhe shqiptimi? Ne marrim si pikënisje nocionin e gjuhës së folur në përdorim, skicimin mbi njohuritë nga analiza e ligjërimit të cilat e bëjnë të qartë se si përdoret gjuha për të negociuar dhe për të arritur kuptimin në kontekstet shoqërore dhe kështu nuk mund të divorcohen nga ato kontekste (f. 197-215)
13
Leximi Interesi për kërkimin dhe praktikën e leximit të gjuhës së dytë është rritur në mënyrë dramatike në 15 vitet e kaluara. Një pjesë e këtij interesi është për shkak të rritjes se aftësive te leximit te cilat janë kritike për të mësuarit akademik, dhe se Leximi i L2 përfaqëson mënyrën kryesore që studentët L2 mund të mësojnë vetë përtej klasës. (f. 215-232)
14
Shkrimi Shkrimi ka qenë gjithmonë pjesë e gjuhësisë së Aplikuar. Edhe para viteve 1960, kur shkrimi konsiderohej si një përfaqësim i thjeshtë i fjalës, ai siguronte mënyrat e monitorimit të prodhimit gjuhësor të studentëve dhe te sigurimit gjuhësor material sepse teknologjia për regjistrimin e zërit nuk ishte gjerësisht e disponueshme (f. 232-247)
15
Perseritje
16
Final Exam
1
Ky kurs do t'u mundësojë studentëve që: Te kene disa njohuri për nën-disiplinat brenda fushës se Gjuhesise se Aplikuar. Fitojne një kuptimshmeri të qartë të përvetësimit të gjuhës së parë dhe të dytë. Kuptojne sesi njerëzit mësojnë një gjuhë të dytë. Kuptojne bazat teorike të mësimdhënies dhe mësimit të gjuhës. Jane të vetëdijshëm për modelet, teoritë dhe gjetjet e ndryshme të hulumtimit në fushën e SLA. Informohen për punën dhe arritjet aktuale në fushën e Gjuhesise se Aplikuar.
Sasia Përqindja Përqindja totale
Gjysmë finale
1 35% 35%
Kuize
0 0% 0%
Projekte
0 0% 0%
Detyra
0 0% 0%
Laboratorët
0 0% 0%
Pjesëmarrja në mësim
1 15% 15%
Përqindja totale e vlerësimit
50%
Përqindja e provimit përfundimtar
50%
Përqindja totale
100%
Sasia Kohëzgjatja (orë) Gjithsej (orë)
Kohëzgjatja e kursit (përfshirë javët e provimit)
16 4 64
Orë studimi jashtë klasës
14 3 42
Detyrat
0 0 0
Gjysmë finale
1 8 8
Provimi përfundimtar
1 11 11
Të tjera
0 0 0
Ngarkesa totale e punës
125
Ngarkesa totale e punës / 25 (orë)
5.00
ECTS
5.00