Psikologji Zhvillimi

Print

Ana Uka, PhD

Kodi
PSD 471
Emri
Psikologji Zhvillimi
Semestri
1
Leksione
3.00
Seminare
1.00
Laboratore
0.00
Kredite
3.50
ECTS
6.00
Përshkrimi

Fokusi i këtij kursi do të jetë në zhvillimin individual nga ngjizja deri në fund të adoleshencës. Si mund ti japin kuptim konfuzionit të gumëzhimës rreth tyre dhe, në vetëm dy vjet, të mësojnë qindra fjalë? Ne mund të vëzhgojmë fëmijët parashkollorë duke luajtur dhe të pyesim veten në qoftë se ata janë të rritur të vegjël, ose në qoftë se ka diçka krejtësisht të ndryshme mes fëmijërisë dhe moshës madhore. Ne vëzhgojmë gjimnazistët sesi mësojnë kalkulus, dhe të tjerët që hasin vështirvsi në aritmetikë. Cfarë është përgjegjëse për dallimet individuale që zhvillohen mes nesh? A e konsiderojmë veten tonë të rritur për shkak të diçkaje që na drejton nga brenda, apo jemi të formuar nga forcat e jashtme si prindërit, shkollat dhe shoqëria? Në këtë kurs, do të merren njohuri rreth asaj cfarë shkenca thotv për zhvillimin dhe se si shkencëtarët i kuptojnë këto gjëra. Përpjekjet e studentëve në këtë kurs do t'i ndihmojë ata të kuptojnë fëmijët në mënyra të ndryshme dhe të përgatiten për të studiuar zhvillimin shkencërisht.

Objektivat

Qëllimi është për të ndihmuar studentët: - Të fitojnë njohuri fizike, njohëse, emocionale, sociale, qenieve njerëzore - Të integrojnë eksperiencat e tyre personale dhe vëzhgimet e zhvillimit njerëzor me përmbajtjen e këtij kursi dhe të bëjë lidhje të dobishme me arsimin - Të mësojnë në lidhje me teoritë dhe praktikat kërkimore të psikologjisë zhvillimore - Të bëjnë vlerësimin kritik të hulumtimit në psikologjinë zhvillimore të cilat ata mund të aplikojnë në disiplinat e tjera - Të integrojnë parimet e psikologjisë zhvillimore në jetën e tyre dhe përvojën

Java
Tema
1
Hyrje në kurs: Shpjegimi i planprogramit. Hyrje në tekstin. Shpjegim rreth organizimit të kursit në përgjithësi.
2
Studimi i zhvillimit njerëzor: Teoritë kryesore: Strategjitë e Kërkimit të Sjelljes, Njohëse, Humaniste etj.: Metodat dhe Projektimet Themelore; Metodat e Kërkimit në Zhvillimin e Fëmijëve dhe Adoleshentëve; Zbulimi i Marrëdhënieve: Projektime Korrelacionale, Eksperimentale dhe Ndër-Kulturore
3
Studimi i zhvillimit njerëzor: Periudha e Zigotës; Periudha e embrionit; Periudha e Fetusit; Problemet e mundshme në zhvillimin para lindjes; Teratogjenët; Karakteristikat e Gruas Shtatzënë; Parandalimi i defekteve të lindjes; Lindja dhe mjedisi perinatal.
4
Zhvillimi fizik dhe motorik tek fëmijët 0-2 vjec: Një përmbledhje e pjekjes dhe rritjes; Ndryshimet në lartësi dhe peshë; Ndryshimet në proporcionet e trupit; Zhvillimi i skeletit; Zhvillimi muskulor; Variacionet në zhvillimin fizik; Zhvillimi motorik; Trendet themelore në zhvillimin e lokomotorit; Zhvillimi i Motorëve të Bukura; Implikimet psikologjike të zhvillimit të hershëm motorik
5
Zhvillimi fizik dhe motorik dhe aftësia e kufizuar në fëmijërinë e hershme dhe të mesme: Përtej foshnjërisë: Zhvillimi motorik në fëmijëri dhe adoleshencë; Pjesëmarrja sportive dhe vetëvlerësimi midis tyre; Femrat adoleshente; Puberteti: Kalimi fizik nga fëmija te i rrituri; Rritja e Rritjes së Adoleshentëve; Maturimi seksual; Shkaqet dhe lidhjet e zhvillimit fizik; Mekanizmat Biologjike; Ndikimet në mjedis.
6
Truri dhe zhvillimi perceptual: Zhvillimi i trurit; Zhvillimi Neural dhe Plastikiteti; Diferencimi dhe Rritja e Trurit
7
Dy vitet e para: Zhvillimi psiko-social: Zhvillimi emocional; Shfaqja e Emocioneve: Zhvillimi (dhe Kontrolli) i Shprehjeve Emocionale; Emocionet dhe zhvillimi i hershëm shoqëror; Temperamenti dhe zhvillimi; Ndikimet trashëgimore dhe mjedisore në temperamentin; Lidhja dhe zhvillimi; Bashkëngjitjet si marrëdhënie reciproke; Si lidhen foshnjat? Si zhvillohet vetë-koncepti; Vetë-diferencimi në foshnjëri; Vetë-njohja në foshnjëri
8
Provimi gjysmefinal
9
Zhvillimi psiko-social në fëmijërinë e hershme dhe të mesme: "Kush jam unë?" Përgjigjet e fëmijëve parashkollorë; Konceptet e vetvetes në fëmijërinë e mesme dhe adoleshencën; Ndikimet kulturore në vetë-konceptin; Vetëvlerësimi: Komponenti vlerësues i vetvetes; Origjina dhe zhvillimi i vetëvlerësimit; Kontribuesit shoqërorë të vetëvlerësimit; Zhvillimi i motivimit të arritjeve dhe vetë-koncepteve akademike; Origjina e hershme e motivimit të arritjeve; Motivimi i arritjeve gjatë fëmijërisë së mesme dhe adoleshencës; Përtej motivimit të arritjeve: Zhvillimi i atributeve të arritjeve; Kush duhet të jem unë? Falsifikimi i një identiteti; Trendet e zhvillimit në formimin e identitetit; Sa e dhimbshme është formimi i identitetit? Ndikimet në formimin e identitetit; Formimi i identitetit midis të rinjve të pakicave; Ana tjetër e njohjes shoqërore: Të dish për të tjerët; Trendet e moshës në perceptimin e personit; Teoritë e Zhvillimit Social-Kognitiv
10
Zhvillimi kognitiv në fëmijërinë e hershme: Teoria e Zhvillimit Kognitiv të Piaget; Çfarë është Inteligjenca? Si i fitojmë njohuritë: Skemat njohëse dhe proceset njohëse; Fazat e Zhvillimit Kognitiv të Piaget; Një vlerësim i teorisë së Piaget; Kontributet e Piaget; Perspektiva Sociokulturore e Vygotsky; Roli i kulturës në zhvillimin intelektual; Origjina sociale e kompetencave të hershme njohëse dhe zona e zhvillimit proksimal; Implikimet për arsimin; Roli i gjuhës në zhvillimin njohës; Vygotsky në Perspektivë: Përmbledhje dhe Vlerësim; Pesë përbërësit e gjuhës; Teoritë e Zhvillimit të Gjuhës; Reagimet e hershme ndaj të folurit; Prodhimi i Tingujve: Vokalizimet Prelinguistike të Foshnjës
11
Teoria e zhvillimit kognitiv të Piaget tek fëmijët 2-7 vjec: Zhvillimi i modelit shumëkatëshe; Dallimet e zhvillimit në "Hardware": Përpunimi i informacionit; Kapaciteti; Dallimet e Zhvillimit në “Softuerin”: Strategjitë dhe Çfarë Fëmijët Dijnë Për “Të Menduarit”; Zhvillimi i vëmendjes; Zhvillimi i Kujtesës: Ruajtja dhe Marrja e Informacionit; Zhvillimi i ngjarjes dhe kujtesës autobiografike; Zhvillimi i Strategjive të Kujtesës; Periudha e Holofrazës: Një fjalë në një kohë; Semantika e hershme: Ndërtimi i një fjalori; Lidhja e kuptimit me fjalët; Kur një fjalë është më shumë se një fjalë; Periudha Telegrafike: Nga Holofrazat te Fjalitë e Thjeshta; Një analizë semantike e fjalës telegrafike; Pragmatika e Fjala e Hershme; Mësimi i gjuhës gjatë periudhës parashkollore
12
Teoria e zhvillimit kognitiv të Piaget tek fëmijët e moshës shkollore: Zhvillimi i aftësive të tjera njohëse; Vlerësimi i perspektivës së përpunimit të informacionit; Zbatimi i Temave të Zhvillimit në Perspektivat e Përpunimit të Informacionit
13
Teoria e zhvillimit kognitiv të Piaget në periudhën e fundit të fëmijërisë: Zhvillimi i aftësive të tjera njohëse; Arsyetimi Analogjik; Shkathtësitë aritmetike; Mësimi i gjuhës gjatë fëmijërisë së mesme dhe adoleshencës; Zhvillimi i mëvonshëm Sintaksor. Semantika dhe Ndërgjegjësimi Metalinguistik; Zhvillimi i mëtejshëm i aftësive të komunikimit; Dygjuhësia: Sfidat dhe pasojat e të nxënit; Dy gjuhë; Zhvillimi Moral: Komponentët Afektivë, Njohës dhe Sjellës; Si Zhvilluesit e Shikojnë Moralin?
14
Konteksti i zhvillimit I: Bashkëmoshatarët si agjentë të socializimit; Zhvillimi i shoqërimit të kolegëve; Pranimi dhe Popullariteti i kolegëve; Shkolla si Agjent i Socializimit; Shkollimi dhe zhvillimi njohës; Përcaktuesit e shkollimit efektiv; Edukimi dhe Tranzicionet Zhvillimore; Efektet e Televizionit në Zhvillimin e Fëmijëve; Zhvillimi i shkrim-leximit televiziv; Disa efekte të padëshirueshme të Televizionit; Televizioni si një mjet arsimor; Zhvillimi i fëmijëve në epokën dixhitale
15
Konteksti i zhvillimit II: Familja; Pikëpamja e Sistemeve Ekologjike; Kontekstet e Zhvillimit të Bronfenbrenner; Kuptimi i Familjes; Familja si sistem shoqëror; Familjet janë duke zhvilluar sisteme; Socializimi i prindërve gjatë fëmijërisë dhe adoleshencës; Dy dimensionet kryesore të prindërimit; Katër modele të prindërimit; Stilet e prindërimit dhe rezultatet e zhvillimit; Rinegocimi i marrëdhënies prind-fëmijë gjatë adoleshencës; Ndikimi i motrave dhe motrave; Ndryshimet në sistemet familjare kur një foshnjë e re arrin; Marrëdhëniet Motër dhe Motër gjatë Fëmijërisë; Kontributi Pozitiv i Marrëdhënieve mes motrave dhe vellezerve
16
Provimi Final
1
Përshkrimi i terminologjisë kryesore, zonat kryesore dhe parametrat në psikologjinë e zhvillimit.
2
Dallimi për të kuptuar marrëdhëniet midis zhvillimit emocional dhe njohësit të fiziologjisë
3
Fitimi i njohurive për sjelljen e njeriut dhe personalitetit të vet apo marrëdhënieve personale.
4
Kuptimi i mënyrave të teorive psikologjike.
Sasia Përqindja Përqindja totale
Gjysmë finale
1 40% 40%
Kuize
0 0% 0%
Projekte
0 0% 0%
Detyra
0 0% 0%
Laboratorët
0 0% 0%
Pjesëmarrja në mësim
1 10% 10%
Përqindja totale e vlerësimit
50%
Përqindja e provimit përfundimtar
50%
Përqindja totale
100%
Sasia Kohëzgjatja (orë) Gjithsej (orë)
Kohëzgjatja e kursit (përfshirë javët e provimit)
16 4 64
Orë studimi jashtë klasës
14 3 42
Detyrat
0 0 0
Gjysmë finale
1 21 21
Provimi përfundimtar
1 23 23
Të tjera
0 0 0
Ngarkesa totale e punës
150
Ngarkesa totale e punës / 25 (orë)
6.00
ECTS
6.00