Studime rreth Feve Abrahamike

Print

Genti Kruja, Prof. Asoc. Dr.

Kodi
ISC 434
Emri
Studime rreth Feve Abrahamike
Semestri
2
Leksione
4.00
Seminare
0.00
Laboratore
0.00
Kredite
4.00
ECTS
6.00
Përshkrimi

Studimi i religjioneve monoteiste synon ta pajisë studentin me njohuri lidhur me fetë më të rëndësishme monoteiste, por ta aftësojë për ta analizuar atë si pjesë integrale për njohjen e individëve, shteteve dhe kombeve. Lënda trajton tre religjionet kryesore monoteiste, Judaizmin, Krishterimin dhe Islamin dhe traditat e tyre. Duke nxitur mendimi kritik, synohet shqyrtimi i kuadrit historik dhe kulturor, diferencat midis tre religjioneve monoteiste, dallimi i pikëpamjeve krahasuese mes feve monoteiste, vlerësimi i traditave fetare dhe ndikimin që secila ka ushtruar në evoluimin e njerëzimit. Lënda ndërthur edhe tema specifike (shkrimet, rituali, etika) duke i trajtuar kryesisht brenda kuadrit të zhvillimeve të tyre historike.

Objektivat

Java
Tema
1
Studimi i fesë a Feja: Kuptimi, Përkufizimi, Natyra dhe Fusha, Teoritë: Origjina e fesë, Studimi i fesë: Qëllimet dhe objektivat, Dimensionet e fesë: Kodi doktrinor, shoqëror, moral i sjelljes, praksi devocionale, Marrëdhënia e fesë me disiplinat e tjera: Teologjia, Etika, Filozofia, Sociologji, Psikologji, Kulturë dhe Arte. (David Hume fq. 1-35)
2
2 Format feve parahistorike Format e hershme të Shprehjes Fetare: Mana, Magji, Fetishe, Shamans, Totem, Taboo, Adhurimi i paraardhësve. Natyra e Shenjtë: Animizëm, Naturizëm, Teizëm, Politeizëm, Henoteizëm, Deizëm, Monoteizmi, Panteizmi dhe Panenteizmi. Detyra dhe Objektivat: Mitet, Ritet, Ritet e Kalimit, Sakramentet, Lutjet, Festivalet, Flijime. Feja e Qytetërimeve Kryesore: Lugina e Indusit, Mesopotamiane, Egjiptiane, Greke, Romake, kineze. Kuptimi dhe natyra: Sinkretizmi, Misticizmi, Skizma, Sekti, etj. Zoroastrianism: Besimet dhe Praktikat. (David Hume fq. 50-73)
3
Trendet moderne në studimin e fesë Qasjet në studimin e fesë: antropologjike, sociologjike, Fenomenologjike, Psikologjike, Historike dhe Përvojore. Sfidat e fesë: Ateizmi, Agnostizmi, Ekzistencializmi, Humanizmi, Marksizmi, Racionalizmi, Materializmi, Sekularizmi, Relativizmi, Globalizimi, Qytetërimet e Përplasjeve. Trendet moderne në studimin e fesë: Qasja holistike ose gjithë përfshirëse, ndërfetare mirëkuptimi dhe dialogu, bashkëjetesa, të drejtat e njeriut, fuqizimi i Drejtësia subnalterne ose shoqërore, barazia gjinore, ekologjia dhe mjedisi, paqja në botë dhe harmoninë. Autoriteti Fetar: Tradita, magjistari, hijeshuesi, shkrimet e shenjta, shikuesi, shenjtori, reformatori, themelues, profet. (David Hume fq. 35- 50)
4
Judaizmi/ Hebraizmi Origjina dhe Zhvillimi: Krijimi, Thirrja e Abrahamit, Thirrja e Moisiut, Eksodi, Besëlidhja në malin Sinai, Shkrimet Hebraike: Pentateuku (Tevrati), Profetët (Nibium), Shkrimet (Ketubium), Besimet Hebraike: Dhjetë Urdhërime, Talmud, Midrash, Pashkë, Mesia, etj. (David Hume fq. 211-270)
5
Judaizmi/ Hebraizmi Festimi hebre: E shtuna, Asambleja e Sinagogës, Pashkë, Festa e Javëve, Festa të Tabernakujve, Etika Hebraike: Ndërgjegja e Besëlidhjes, Ligjet e Mozaikut, Kushtet e Jubileut, martesa dhe FAMILJA, Rëndësia e Jeruzalemit, Emërtimi kryesor i Judaizmit (David Hume fq. 271-300)
6
Krishterimi Jeta dhe Mesazhi i Jezu Krishtit, Fillimi i Krishterimit dhe Predikimi në Mal, Shkrimet e Dhiatës së Vjetër dhe të Dhiatës së Re, Kishat kryesore të krishtera (katolike, ortodokse dhe protestante). (David Hume fq. 315 -330)
7
Krishterimi Besime dhe Mësime të Rëndësishme të Krishterimit, Jeta e krishterë: Adhurimi, Ritualet dhe Misticizmi, Historia e krishterimit në Indi,Trendet bashkëkohore në teologjinë e krishterë. (David Hume fq. 330-350)
8
Provimi gjysmë final
9
9 Islami Gjendja shoqërore, fetare e Arabisë para ardhjes së Islamit, Jeta e Profetit Muhamed dhe mësimet themelore të Kuranit, themelimi i bashkësisë islamike dhe shtetit të Medinës, Paraqitja e hadithit dhe fikhut dhe disa muhadithë të rëndësishëm (Imam Buhariu,Imam Muslim) dhe Faqi (Imam Abu Hanifa, Imam Shafi, Imam Malki Imam Hanbal) Disa mendimtarë të rëndësishëm myslimanë: Ali ibn e Hazam, Abu Hamid al-Ghazali, ibn Taimiyah dhe Shah Waliullah. (Esposito, John & Dalia Mogahed. Who Speaks for Islam—What a Billion Muslims Really Think 115-150)
10
Islami Zhvillimi i sufizmit, disa rende të rëndësishme sufiste (Kadriayah, Suharwardiyah, Naqsbandiyah dhe ndikimi i tyre në shoqëri Sfidat e modernitetit dhe lëvizjet e reformave midis myslimanëve në Indi, Origjina dhe zhvillimi i sekteve: ithna Ashari, Mutazilites dhe Asharits, Kontributi i Islamit Mesjetar në shkencat racionale, filozofinë dhe artet figurative. Esposito, John & Dalia Mogahed. Who Speaks for Islam—What a Billion Muslims Really Think fq. 150-190)
11
Pikat e përbashkëta të feve: Zoti, përgjigjet që i jepen pyetjeve themelore të njerëzimit. Në këtë leksion do të shpjegohet besimi në zot në fe të ndryshme si dhe praktikat fetare të cilat janë përdorur ndër shekuj dhe vazhdojnë të përdoren si metoda shumë efektive në zgjidhjen e problematikave të ndryshme që shoqëria njerëzore has vazhdimisht. (David Hume fq. 73 -98)
12
Pikat e përbashkëta të feve: Adhurimet, vendet dhe objektet e kultit. Adhurimet janë prezentë në të gjitha besimet qofshin ato nga fetë hyjnore apo besimet e sajuara nga njerëzit. Ato luajnë një rol të rëndësishëm në rregullimin e jetës individuale dhe shoqërore (David Hume fq. 99-115)
13
13 Dialogu dhe harmonia ndërfetare Fjala dialog (nga latinishtja dialŏgus, në greqishten e lashtë διάλογος, me prejardhje nga διαλέγομαι do të thotë «të bisedosh, të diskutosh» dhe është i përbërë nga “dià“, që do të thotë “nëpërmjet” dhe “logos“, që do të thotë “fjalë-fjalim”. Pra fjala dialog tregon krahasimin verbal që tejkalon dy apo më shumë persona si instrumente për të shprehur ndjenja të ndryshme dhe të diskutosh ide jo domosdoshmërisht të kundërta. Dialogu paraqitet: Si një shkëmbim pikëpamjesh të hapura dhe të respektueshme mes personash, grupesh dhe bashkësish; Ngrihet mbi lirinë dhe aftësinë për t’u shprehur; mbi vullnetin dhe aftësinë për të dëgjuar tjetrin; (David Hume fq. 170-190)
14
Prezantimet e projekteve semestrale
15
Përsëritje
16
Final Exam
1
Studenti kupton judaizmit dhe budizmin si një traditë fetare; historinë e tyre, besimet, ritualet dhe doktrinën e përgjithshme.
2
Studenti merr njohuri të përgjithshme rreth bazave të besimit hebre, adhurimeve dhe historisë së tij. Njeh prapaskenat historike të marrëdhënieve mes Judaizmit dhe Islamit.
3
Mëson pikat kryesore të historisë së Krishterimit, origjinën e tij dhe mëson sesi përshkruhet Hz. Isa (a.s) në bibël.
4
Marrëdhëniet midis feve Abrahamike
Sasia Përqindja Përqindja totale
Gjysmë finale
1 30% 30%
Kuize
0 0% 0%
Projekte
1 30% 30%
Detyra
0 0% 0%
Laboratorët
0 0% 0%
Pjesëmarrja në mësim
0 0% 0%
Përqindja totale e vlerësimit
60%
Përqindja e provimit përfundimtar
40%
Përqindja totale
100%
Sasia Kohëzgjatja (orë) Gjithsej (orë)
Kohëzgjatja e kursit (përfshirë javët e provimit)
16 4 64
Orë studimi jashtë klasës
14 5 70
Detyrat
1 3 3
Gjysmë finale
1 1 1
Provimi përfundimtar
1 2 2
Të tjera
0 0 0
Ngarkesa totale e punës
140
Ngarkesa totale e punës / 25 (orë)
5.60
ECTS
6.00