- Code
- ELL 415
- Name
- Post - Colonial Literature
- Semester
- 1
- Lecture hours
- 4.00
- Seminar hours
- 0.00
- Laborator hours
- 0.00
- Credits
- 4.00
- ECTS
- 6.00
- Description
-
This course is intended, first of all, to serve as a general introduction to postcolonial literature and theory. Toward that end, a number of the most influential theorists of postcolonialism as well as some of the novels that have been of particular importance to debates and discussions in the field will be covered. Particular attention will be given to the problematic disciplinarity of "postcolonial studies": the origins of the term itself and the modes of its differentiation from studies of national liberation and of diaspora; the shift from historical and social-scientific conceptions of the postcolonial to essentially literary-critical ones; the problems and failures of the literary paradigm of postcolonial studies as they became manifest in the 1980s; and the tendency of literary scholars working in this field today to extend the postcolonial across ever broader zones of history and geography.
- Objectives
-
The aim of this course is to introduce what is colonization and what are its impacts on the colonized countries across the globe. The course also aims to acquaint the students about the literature written in different countries during the period of colonization and also after the postcolonial period when these countries were liberated from the foreign yoke. It also aims to introduce the theory of colonial and postcolonial literature, resistance and representation, colonial discourses reflected in different texts written by different writers during and after the colonial times.
- Java
- Tema
- 1
- Introduction; Definition of Colonialism/ Types of colonialism Historical Overview & the decolonizing Struggle
- 2
- Aspects of the postcolonial condition Key Concepts of Postcolonial Literature and Theory
- 3
- From Frantz Fanon’s Wretched of the Earth decolonization & resistance
- 4
- From Edward W. Said’s Orientalism postcolonial discourse non-western political inferiority the role of the intellectual
- 5
- From Homi Bhabha’s Location of Culture ambivalence mimicry & third space in-between & non- belonging
- 6
- Gayatri Ch. Spivak “Can the Subaltern Speak?” voicelessness & the status of the subaltern
- 7
- Ngugi wa Thiongó Decolonizing the Mind moving the center Marxism's impact on postcolonial authors
- 8
- Midterm Exam
- 9
- Chinua Achebe Things Fall Apart
- 10
- Chinua Achebe Things Fall Apart
- 11
- Wole Soyinka: The Death and the king's horseman
- 12
- Jamaica Kincaid: A Small Place
- 13
- Hanif Kureishi “My Son, the Fanatic
- 14
- Mohsin Hamid, The reluctant Fundamentalist
- 15
- Mohsin Hamid, The reluctant Fundamentalist
- 16
- Final Exam
- 1
- Të zhvillojë njohuri të detajuara rreth historive, politikave dhe koncepteve teorike të vendosura nga termi Postkolonial, postkolonializëm dhe postcoloniality.
- 2
- Studentët do të jenë në gjendje të kuptojnë qasje të ndryshme në kulturë, nacionalizëm, multikulturializëm, gjini dhe racë në kontekstin e shoqërive postkoloniale.
- 3
- Të analizojnë në mënyrë kritike materiale teorike dhe të mendojnë në mënyrë kritike rreth kontekstit të eksplorimit dhe kolonializmit në lidhje me shoqëritë postkoloniale.
- 4
- Të zhvillojë aftësitë e studentëve që të kuptojnë tekste akademike dhe të shkruajnë në mënyrë analitike si dhe të reflektojnë në qëndrimin e tyre.
- 5
- Të shfaqin aftësitë e tyre kritike përsa i përket temave rreth kolonializmit në disiplina të tjera
- 6
- Të shkruajnë në mënyrë analitike dhe efektive
- 7
- Të marrin, të analizojnë informacion nga një gamë e gjërë burimesh
- 8
- Të strukturojnë dhe të komunikojnë idetë e tyre si me shkrim ashtu edhe me gojë
- 9
- Të prezantojnë punimet dhe kërkimet e tyre para një audience
- 10
- Të integrohen si anëtarë skuadre në punë në grup
- 11
- Të shikojnë si të dobishme edhe burime akademike të multi- medias
- 12
- Të analizojnë në mënyrë kritike materiale të ndryshme teorike rreth kolonializmit dhe shoqërive postkoloniale
- Quantity Percentage Total percent
- Midterms
- 1 30% 30%
- Quizzes
- 0 0% 0%
- Projects
- 0 0% 0%
- Term projects
- 1 20% 20%
- Laboratories
- 0 0% 0%
- Class participation
- 0 0% 0%
- Total term evaluation percent
- 50%
- Final exam percent
- 50%
- Total percent
- 100%
- Quantity Duration (hours) Total (hours)
- Course duration (including exam weeks)
- 16 4 64
- Off class study hours
- 14 3 42
- Duties
- 1 16 16
- Midterms
- 1 12 12
- Final exam
- 1 16 16
- Other
- 0 0 0
- Total workLoad
- 150
- Total workload / 25 (hours)
- 6.00
- ECTS
- 6.00