- Code
- EDU 417
- Name
- Technology Use and Preparation of Didactic Materials
- Semester
- 1
- Lecture hours
- 2.00
- Seminar hours
- 2.00
- Laborator hours
- 0.00
- Credits
- 3.00
- ECTS
- 6.00
- Description
-
Ky kurs u mundëson studentëve informacion/botëkuptim të përgjithshëm të proçeseve, praktikave dhe efekteve të përfshirjes së teknologjive në procesin e mësimdhënies dhe kryesisht atë të mësimit të gjuhëve të huaja. Zhvillimin e pikëpamjeve pozitive përsa i përket përdorimit të teknologjive në mbështetje të të mësuarit gjatë gjithë jetës.
- Objectives
-
Në fund të këtij kursi, studenti do të jetë në gjendje: 1. Të shpjegojë konceptin e tekonlogjive mesimore. 2. Të shpjegojë objektivat e projektimeve te materialeve. 3. Të diskutojë për rëndësinë e aktiviteteve edukative dhe vlerësimin e organizatave arsimore. 4. Të shpjegojë mënyrat e vlerësimit të aktiviteteve edukative. 5. Të realizojë vlerësimin e aktiviteteve arsimore në lidhje me notat edukative. 6. Të përcaktojë rolet e administratorëve arsimorë dhe mësuesit në vlerësimit arsimor.
- Java
- Tema
- 1
- Syllabus Presentation
- 2
- Education, Learning and its styles.
- 3
- Using Beautiful.AI for the preparation of the materials
- 4
- Using Google Forms in education
- 5
- Distributing Course Materials to Students
- 6
- Teaching Methods
- 7
- Helping Students Learn Through Experience
- 8
- Midterm exam
- 9
- Assessing and Managing Team performance
- 10
- Promoting Collaborative Learning
- 11
- Improving Student Writing
- 12
- Identifying Plagiarism
- 13
- Developing Student Research Skills
- 14
- Using assessment and Feedback to Improve Learning
- 15
- Distributing Course Materials to Students
- 16
- Final Exam
- 1
- Students will investigate the challenge of helping students see the relevance and connectedness of idea and activities in ways that help them struct their knowledge
- 2
- We will discuss various opportunities to address the problems associated with student writing quality
- 3
- We will compare the traditional mechanism for distributing course material and technology solutions, which include Web posting, Email, and Online Assessment.
- Quantity Percentage Total percent
- Midterms
- 1 30% 30%
- Quizzes
- 0 0% 0%
- Projects
- 1 20% 20%
- Term projects
- 0 0% 0%
- Laboratories
- 1 10% 10%
- Class participation
- 0 0% 0%
- Total term evaluation percent
- 60%
- Final exam percent
- 40%
- Total percent
- 100%
- Quantity Duration (hours) Total (hours)
- Course duration (including exam weeks)
- 16 4 64
- Off class study hours
- 14 9 126
- Duties
- 2 2 4
- Midterms
- 1 5 5
- Final exam
- 1 8 8
- Other
- 1 9 9
- Total workLoad
- 216
- Total workload / 25 (hours)
- 8.64
- ECTS
- 6.00