Reklama dhe Promocioni

Print

Norga Sulo, Msc

Code
IMC 122
Name
Advertising and Promotion
Semester
2
Lecture hours
2.00
Seminar hours
2.00
Laborator hours
0.00
Credits
3.00
ECTS
5.00
Description

Objectives

Java
Tema
1
Basic advertising and promotional concepts, history and key definitions. Presentation of the literature and basic resources of the subject, presentation of the syllabus and the evaluation process.
2
Introduction to the Integrated Marketing Communication Strategy
3
The role of IMC in the marketing process
4
Organization of advertising and promotion; the role of advertising agencies and other marketing communication actors
5
Consumer behavior; consumer decision-making process and the hierarchy of needs
6
Defining the objectives and budgeting the promotion plan
7
Planning and developing a creative strategy in advertising and promotion
8
Midterm exam
9
Implementation of the creative strategy and evaluation methods
10
Media strategy and media planning
11
Direct Marketing
12
Advertising and promotion on the Internet and interactive media
13
Measuring the effectiveness of the promotional program
14
Advertising and promotion in the international contest
15
Presentation of the students' projects.
16
Final Exam
1
Në përfundim të kësaj lënde studentët do të jenë në gjendje të njohin teoritë dhe konceptet kryesore mbi reklamën dhe promocionin
2
Studentët do të përvetësojnë njohuri mbi komunikimin e integruar dhe aplikimin e reklamës në përputhje me këtë koncept
3
Studentët do të përfitojnë njohuri mbi sjelljen e konsumatorëve, procesin vendimmarrës te konsumatorët dhe hierarkinë e nevojave
4
Studentët do të jenë në gjendje të hartojnë, vlerësojnë dhe zbatojnë planin e reklamës dhe promocionit
Quantity Percentage Total percent
Midterms
0 0% 0%
Quizzes
0 0% 0%
Projects
0 0% 0%
Term projects
0 0% 0%
Laboratories
0 0% 0%
Class participation
0 0% 0%
Total term evaluation percent
100%
Final exam percent
0%
Total percent
100%
Quantity Duration (hours) Total (hours)
Course duration (including exam weeks)
16 4 64
Off class study hours
0 0 0
Duties
0 0 0
Midterms
0 0 0
Final exam
1 0 0
Other
0 0 0
Total workLoad
64
Total workload / 25 (hours)
2.56
ECTS
5.00