- Code
- IMC 122
- Name
- Advertising and Promotion
- Semester
- 2
- Lecture hours
- 2.00
- Seminar hours
- 2.00
- Laborator hours
- 0.00
- Credits
- 3.00
- ECTS
- 5.00
- Description
- Objectives
- Java
- Tema
- 1
- Basic advertising and promotional concepts, history and key definitions. Presentation of the literature and basic resources of the subject, presentation of the syllabus and the evaluation process.
- 2
- Introduction to the Integrated Marketing Communication Strategy
- 3
- The role of IMC in the marketing process
- 4
- Organization of advertising and promotion; the role of advertising agencies and other marketing communication actors
- 5
- Consumer behavior; consumer decision-making process and the hierarchy of needs
- 6
- Defining the objectives and budgeting the promotion plan
- 7
- Planning and developing a creative strategy in advertising and promotion
- 8
- Midterm exam
- 9
- Implementation of the creative strategy and evaluation methods
- 10
- Media strategy and media planning
- 11
- Direct Marketing
- 12
- Advertising and promotion on the Internet and interactive media
- 13
- Measuring the effectiveness of the promotional program
- 14
- Advertising and promotion in the international contest
- 15
- Presentation of the students' projects.
- 16
- Final Exam
- 1
- Në përfundim të kësaj lënde studentët do të jenë në gjendje të njohin teoritë dhe konceptet kryesore mbi reklamën dhe promocionin
- 2
- Studentët do të përvetësojnë njohuri mbi komunikimin e integruar dhe aplikimin e reklamës në përputhje me këtë koncept
- 3
- Studentët do të përfitojnë njohuri mbi sjelljen e konsumatorëve, procesin vendimmarrës te konsumatorët dhe hierarkinë e nevojave
- 4
- Studentët do të jenë në gjendje të hartojnë, vlerësojnë dhe zbatojnë planin e reklamës dhe promocionit
- Quantity Percentage Total percent
- Midterms
- 0 0% 0%
- Quizzes
- 0 0% 0%
- Projects
- 0 0% 0%
- Term projects
- 0 0% 0%
- Laboratories
- 0 0% 0%
- Class participation
- 0 0% 0%
- Total term evaluation percent
- 100%
- Final exam percent
- 0%
- Total percent
- 100%
- Quantity Duration (hours) Total (hours)
- Course duration (including exam weeks)
- 16 4 64
- Off class study hours
- 0 0 0
- Duties
- 0 0 0
- Midterms
- 0 0 0
- Final exam
- 1 0 0
- Other
- 0 0 0
- Total workLoad
- 64
- Total workload / 25 (hours)
- 2.56
- ECTS
- 5.00