- Code
- ISC 124
- Name
- English Language II
- Semester
- 2
- Lecture hours
- 4.00
- Seminar hours
- 0.00
- Laborator hours
- 0.00
- Credits
- 4.00
- ECTS
- 5.00
- Description
-
Ky libër i prezanton studentët me fjalorin e ri dhe modelet e reja gramatikore duke i përfshirë në mënyrë aktive në diskutime aktuale dhe ne interesin e tyre, ku ata janë në gjendje të japin mendime, të përshkruajnë situata dhe të bëjnë krahasime duke përdorur gjuhë formale dhe joformale.
- Objectives
-
Students will be able to: Write essays (opinion, persuasive, for and against) using the correct organizational structure and linking phrases, formal and informal ones. Participate in group discussions voicing their opinion. Enhance the vocabulary related to trending and complex situations. Read complex texts use the dictionary independently.
- Java
- Tema
- 1
- How to start a conversation with a stranger. How do we choose friends. Grammar: Past tense and past perfect tense. Pg. 7-20; Workbook: Lesson 1
- 2
- History of Media. The first television. Pg. 21-28; Workbook: Lesson 2
- 3
- The impact of the media on our lives. Grammar: Passive Voice. Fq. 28-34; Workbook: Lesson 2
- 4
- Country Life vs City Life. Plans For The Future. Pg.31-40; Workbook: Lesson 3
- 5
- Life in the distant future.P. 41-48; The future Tense. Modal Verbs. Workbook: Lesson 3
- 6
- Wealth and Friendship. The importance of network. Pg. 51-60; Workbook: Lesson 4
- 7
- Free time. Creativity. Travellers’ Tales .P. 61-76; Lesson 5
- 8
- Midterm exam
- 9
- Life Experiences. Teaching and Education. Grammar "used to" and "would" Pg. 91-104; Workbook: Lesson 7
- 10
- Changing the Rules. Career Change. It’s never too late.Pg.105-110; Workbook: Lesson 8
- 11
- Making the right decision. Grammar “Second and Third Conditional” Pg. 111-118; Workbook: Lesson 8
- 12
- Freedom at work. Skills and Experience. Grammar: Reported Speech. Pg. 119-122; Workbook: Lesson 9
- 13
- Management Styles. Pg. 123-132; Workbook: Lesson 9
- 14
- Childhood Memories. Cultural Differences. Pg. 133-146; Workbook: Lesson 10
- 15
- Review.
- 16
- Final Exam
- 1
- Studentët do të jenë në gjendje të kuptojnë fjalimin e gjatë, leksionet dhe të ndjekin linjat e ndërlikuara të argumentit në anglisht.
- 2
- Studentët do të jenë në gjendje të lexojnë artikuj të gjuhës angleze dhe tekste në lidhje me temat bashkëkohore në të cilën shkrimtari miraton një këndvështrim të veçantë ose qëndrim.
- 3
- Studentët do të jenë në gjendje të marrin pjesë në mënyrë aktive në diskutime akademike në gjuhën angleze, duke paraqitur, përshkrime të qarta të detajuara dhe të mbrojnë një pikëpamje të veçantë duke përshkruar avantazhet dhe disavantazhet e ndryshme.
- 4
- Studentët do të jenë në gjendje të marrin shënime dhe të shkruajnë ese dhe përmbledhje në anglisht.
- Quantity Percentage Total percent
- Midterms
- 1 40% 40%
- Quizzes
- 0 0% 0%
- Projects
- 0 0% 0%
- Term projects
- 0 0% 0%
- Laboratories
- 0 0% 0%
- Class participation
- 1 10% 10%
- Total term evaluation percent
- 50%
- Final exam percent
- 50%
- Total percent
- 100%
- Quantity Duration (hours) Total (hours)
- Course duration (including exam weeks)
- 16 4 64
- Off class study hours
- 14 4 56
- Duties
- 0 0 0
- Midterms
- 1 0 0
- Final exam
- 1 0 0
- Other
- 0 0 0
- Total workLoad
- 120
- Total workload / 25 (hours)
- 4.80
- ECTS
- 5.00