Edukimi Special

Print

Erilda Ajaz, Msc

Code
EDU 210
Name
Special Education
Semester
4
Lecture hours
3.00
Seminar hours
0.00
Laborator hours
0.00
Credits
3.00
ECTS
5.00
Description

The course gives a general overview of Special Education. Various basic concepts that are pertinent to Special Education are clarified. Major principles in the practice of Special Education are also covered.Classifications of Special Persons forming the strata of students with special needs are discussed extensively. Common causes of disabilities are discussed.The various ways by which students with special needs can be recognized also form part of the course. In addition, Curriculum and Instructional needs of gifted students are also dealt with.

Objectives

Java
Tema
1
Presentation of the course.
2
How to build an inclusive school for all? Inclusive platforms for pupils and students with special needs.
3
Social and cultural factors: how they impact the experience and life of students with special education needs?
4
The person’s experience of disability and special needs.
5
Assessing students with special needs.
6
Strategies for independent learning: empowering students with special needs.
7
Evaluating student learning: how can classroom tests be adapted for students with special needs?
8
Midterm Exam
9
Responding to students' behavior: prevention of discipline problems; promotion of positive group behavior towards SEN students.
10
Giftedness: is it a gift or a barrier? How to assist students with special abilities to reach their full potential?
11
Mindfulness for teachers and school transformation.
12
Families and parents of students with special needs: how they impact and are impacted?
13
Special education realities and perspectives of teaching children with disabilities in Albania
14
Approaches of Building social relationships: promoting positive interactions among students with and without special needs.
15
Presentation of students' projects.
16
Final Exam
1
Nxënësit do të jenë të aftë të demonstrojnë njohuri të plota dhe një të kuptuar të thellë të karakteristikave të fëmijëve me nevoja të vecanta.
2
Nxënësit do të jenë të aftë të aplikojnë njohuritë e hulumtimit psikologjik në vlerësimin e metodave arsimore që përdoren për fëmijët me nevoja të vecanta.
3
Nxënësit do të jenë të aftë të përfshihen në debate dhe diskutime rreth arsimit special dhe gjithëpërfshirës duke përfshirë rritjen e vetëdijes rreth cështjeve që kanë të bëjnë me arsimin e fëmijëve me nevoja të vecanta.
4
Nxënësit do të jenë të aftë të përdorin njohuritë mbi metodologjitë kërkimore dhe statistikore për të analizuar dhe vlerësuar punën kërkimorenë kuadër të edukimit special.
5
Nxënësit do të jenë të aftë të dallojnë midis llojeve të ndryshme të aftësive të vecanta dhe të dinë ti shpjegojnë ato bazuar në parimin e një arsimimi gjithëpërfshirës.
Quantity Percentage Total percent
Midterms
0 0% 0%
Quizzes
0 0% 0%
Projects
0 0% 0%
Term projects
0 0% 0%
Laboratories
0 0% 0%
Class participation
0 0% 0%
Total term evaluation percent
0%
Final exam percent
100%
Total percent
100%
Quantity Duration (hours) Total (hours)
Course duration (including exam weeks)
16 3 48
Off class study hours
14 5 70
Duties
0 0 0
Midterms
0 0 0
Final exam
1 3 3
Other
0 0 0
Total workLoad
121
Total workload / 25 (hours)
4.84
ECTS
5.00