Psikologjia e të Rriturve dhe Mosha

Print

Ornela Tabaku, Msc

Code
PSY 327
Name
Psychology of Adults
Semester
5
Lecture hours
3.00
Seminar hours
0.00
Laborator hours
0.00
Credits
3.00
ECTS
5.00
Description

Studentët do të hetojnë bashkëveprimin e personalitetit dhe ndryshimet psikologjike normale gjatë rritjes dhe ndryshimit të moshës. Do të ekzaminohen problemet psikologjike të cilat ndodhin në moshë të madhe si dhe do të sugjerohen ndërhyrje terapeutike.

Objectives

Ky kurs ka për qëllim: Të zhvillojë interesin para profesional dhe profesional. Të informojë studentët për shumë fusha të kërkesës të ditëve të sotme dhe të së ardhmes, të krijuara nga një numër në rritje të individëve në moshë. Të forcojë aftësitë e kërkimit të psikologjisë. Të promovojë mendimin analitik dhe sasior për të zgjedhur problemet dhe të interpretojë të dhënat. Të udhëzojë studentët të komunikojnë pastër dhe në mënyrv efektive në të dyja mënyrat, të folurën dhe tv shkruarën. Të sjellë kureshtje intelektuale në studentët tanë.

Java
Tema
1
An Overview of Adult Development
2
Aging and Physical Change
3
Health and Illness
4
Aging and Cognitive Changes
5
Transformations of Social Roles
6
The Dynamics of Social Relationships
7
Employment and Retirement
8
Midterm
9
Personality: Continuity and Change
10
Meaning and Spirituality
11
Stress and Coping with Stress
12
Preparing for the end of Life
13
A Life well Lived
14
Themes of Adult Development
15
Variations in Successful Development
16
Final Exam
1
Explain major perspectives of basic theoretical and empirical information about biological, cognitive, and psychosocial development during adulthood
2
Critically analyze theories that explain adult development and social behavior
3
Connect theories of bio-psycho-social adult development to concrete applications, as well as identify influences other than gender that can affect adult development
4
Make use of the leading research in the field of adult development and how it can be applied in the real world
5
Describe the ways in which adult psychological development occurs in the domains of health, cognition, personality, sexuality, relationships, social roles, and work;
Quantity Percentage Total percent
Midterms
1 40% 40%
Quizzes
0 0% 0%
Projects
1 10% 10%
Term projects
0 0% 0%
Laboratories
0 0% 0%
Class participation
1 5% 5%
Total term evaluation percent
55%
Final exam percent
45%
Total percent
100%
Quantity Duration (hours) Total (hours)
Course duration (including exam weeks)
16 3 48
Off class study hours
14 3 42
Duties
1 0 0
Midterms
1 9 9
Final exam
1 16 16
Other
1 10 10
Total workLoad
125
Total workload / 25 (hours)
5.00
ECTS
5.00