Çrregullimet e Sjelljes (Fëmijëria dhe Adoleshenca)

Print

Erilda Ajaz, Msc

Code
PSD 215
Name
Conduct Disorders (Childhood and Adolescence)
Semester
3
Lecture hours
3.00
Seminar hours
0.00
Laborator hours
0.00
Credits
3.00
ECTS
5.00
Description

Ky kurs është i përbërë nga një studim i karakteristikave biologjike, fizike,, psikologjike, etiologjike dhe arsimore të individëve që demonstrojnë dallime të konsiderueshme në të mësuarit dhe zhvillimin e sjelljes. Do të studiohen gjithashtu edhe nevojat e të mësuarit të studentëve me aftësi të kufizuara dhe studentëve me çrregullime emocionale dhe çrregullime të sjelljes, të shprehura nëpërmjet problemeve të tyre aktuale.

Objectives

Kjo lëndë ka për qëllim të pajisë studentët me: Njohuritë, aftësitë profesionale dhe i aftësitë e shekullit të njëzet e një që duhen për të dhënë një kontribut të përshtatshëm në të "gjithë" të mësuarit e nxënësit në mjediset arsimore. Aftësitë në mbledhjen dhe përdorimin e të dhënave për të informuar vendim – marrjen dhe të demonstrojnë përgjegjësi në të mësuarit. Aftësitë për të demonstruar dispozitat profesionale. Aftësitë nga ana kulturore dhe të kuptojnë zonat nga të cilat kanë ardhur, shfrytëzojnë njohuritë dhe përvojat në mënyrë efektive për "të kapërcyer boshllëqet" (Arritja ekonomike dhe gjeografike) duke siguruar mësim të përshtatshëm për të gjithë studentët.

Java
Tema
1
Introduction to the course, presentation of the syllabus.
2
A historical perspective on disorders of conduct.
3
The development of children’s conflict and prosocial behaviour: Lessons from research on social understanding and gender
4
Promoting social development and competency. Biosocial influences on antisocial behaviours in childhood and adolescence
5
The epidemiology of disorders of conduct: nosological issues and comorbidity
6
Genetic influences on conduct disorder.
7
Neural mechanisms underlying aggressive behaviour.
8
MIDTERM
9
A reinforcement model of conduct problems in children and adolescents: advances in theory and intervention
10
Perceptual and attributional processes in aggression and conduct Problems
11
Attachment and conduct disorder
12
Friends, friendships and conduct disorders
13
Continuities and discontinuities of development, with particular emphasis on emotional and cognitive components of disruptive behaviour
14
Treatment and prevention of conduct disorders
15
Inheritance and personality.
16
Final Exam
1
Review and integrate diverse theoretical perspectives on childhood disruptive behavior
2
Apply and discuss concepts of disruptive behavior as directly related to current events and clinical case material
3
Discuss controversies and limitations in our current understanding of childhood disruptive Behavior
Quantity Percentage Total percent
Midterms
1 20% 20%
Quizzes
0 0% 0%
Projects
1 20% 20%
Term projects
0 0% 0%
Laboratories
1 10% 10%
Class participation
0 0% 0%
Total term evaluation percent
50%
Final exam percent
50%
Total percent
100%
Quantity Duration (hours) Total (hours)
Course duration (including exam weeks)
16 3 48
Off class study hours
14 3 42
Duties
2 0 0
Midterms
1 10 10
Final exam
1 15 15
Other
1 5 5
Total workLoad
120
Total workload / 25 (hours)
4.80
ECTS
5.00